I pored epidemije i svih ograničenja koja je donela, 2021. godina bila je uspešna za srpski turizam. Domaćim turistima posebno su bile zanimljive planine i banje. Godinu su obeležile i investicije u turizmu i neki rekordi. Evo kako izgleda ovogodišnji turistički presek.
Ako je korona od početka pomogla da otkrijemo lepotu odmora u Srbiji, godina koja ističe je to samo potvrdila. Priroda je postala glavni turistički imperativ za većinu, a raznovrsnost ponude za izlete dodatni mamac.
Uspešnu godinu završila je i dobila međunarodno priznanje – Mokra Gora, čudesno selo koje ima svoju prugu i svoj grad: našla se na listi najboljih sela na svetu.
“Ova nagrada ako je došla selu onda je selo i zaslužilo”, kaže Emir Kusturica.
Bilo je i turističkih novina. Pažnju su posebno privukle žičare – zlatiborska Gold gondola, najduža panoramska žičara na svetu, postala je pravi hit i za manje od godinu prevezla 250.000 putnika, i kopaonička koja računa na skijaše.
Među planinama na prvom mestu je Zlatibor u sva četiri godišnja doba, sa stalnim rastom broja turista, kojih je oko 400.000 godišnje, a tu su i obližnji Zlatar i posebno Tara sa svojim vidikovcima. Kopaonik je ove godine bio u znaku luksuznih hotela, a i Kruševac postaje zanimljiv turistima.
“Povećanje broja noćenja, dolazaka, a samim tim i prihod od boravišne takse u odnosu na isti period prošle godine koji je povećan za 30 odsto, ali i konstantna popunjenost svih smeštajnih kapaciteta na čitavoj teritoriji grada Kruševca, posebno u Ribarskoj banji i na Jastrepcu”, kaže Suzana Milosavljević, direktor TO Kruševac.
Stara planina računa na skijaše i nova ulaganja.
“Imamo šezdesetak hiljada noćenja već pet sezona, tako da smo veoma zadovoljni. Već se traži krevet više, pogotovo za novogodišnje i božićne praznike”, navodi Goran Karadžić, direktor JP “Stara planina”.
“Sto četrdeset osam hiljada dolazaka je najviši ostvareni promet od kada statistika prati i objavljuje podatke o turističkom prometu. Ostvarila je i zauzela prvo mesto po broju realizovanih noćenja u prvih 10 meseci ove godine”, ističe Ljubinko Milenković, direktor TO “Sokobanja”.
I tematski parkovi poput šabačkog “Parka nauke” bili su zanimljivi.
“Pored naših najmlađih sugrađana, ‘Park nauke’ su posećivali i penzioneri, kao i mladi bračni parovi koji su želeli da ovekoveče svoje venčanje”, navodi Branko Filipović, direktor Centra za stručno usavršavanje.
Deo bogatog mozaika turističke ponude čine svakako i srpska sela, reke, jezera, vinarije. Bilo je svuda i različitih manifestacija, posebno u regiji Zapadna Srbija, najposećenijoj kod nas, koja je uspešnu godinu završila i sa tri Turistička cveta – Turističkoj organizaciji Čačka, Ranku Milanoviću iz Nacionalnog parka “Tara” i zlatiborskoj gondoli.
Izvor : Blic.rs
Nove ponude